close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מוציאים רישיון עסק?

מערכת שורשכה ניסן, תשפב26/04/2022

הליך רישוי העסק הינו מורכב ונגזר בהתאם לסוג העסק שלכם, לכן כדאי להיוועץ במומחים

תגיות:
צילום: freepik
רישיון עסק הינו אישור שניתן עבור בעלי עסקים על ידי הרשויות המוסמכות לכך על פי חוק, בהתאם למענה על כלל התנאים השונים המחייבים את אותם העסקים. על מנת לדעת האם העסק שלכם אכן מחוייב בהליך של רישוי, ההמלצה המרכזית תהיה להתייעץ יחד עם מומחה רישוי עסקים או לחילופין לערוך בדיקה בטבלת עסקים טעוני רישוי שכן, עליכם לקחת בחשבון כי מדובר בטבלה כללית המפרטת את הקטגוריות של העסקים הנדרשים ברישוי.

כיצד ניתן להוציא רישיון עסק?
תהליך הוצאת רישיון לעסק כרוכה במספר שלבים ועל כן, ניתן לומר בפירוש כי אין רשימת הנחיות מפורטת אשר ניתן לפעול על פיה לאור העובדה כי עבור כי עסק קיים הליך רישיון שונה אשר נגזר ממספר גורמים שונים. כמו גם, יש לציין כי אף במקרים בהם מדובר בעסקים זהים לגמרי, ניכר כי יכולים לעבור הליך רישוי שונה רק לאור העובדה כי מדובר בפעילות המתרחשת בעיר אחרת. שכן, גם באותה העיר, שני עסקים בעלי אופי עסקי זהה לחלוטין עשויים לעבור הליך שונה לאור מיקומם הגיאוגרפי וכן הלאה וכן הלאה. יש לציין כי קיימים עסקים אשר עשויים לעבור את הליך הרישוי באופן עצמאי, להגיע לרשות הרישוי המתאימה לבית העסק ולהתחיל בהליך בהתאם להנחיות הרשות. עליכם לקחת בחשבון כי גם עסקים לא מורכבים עשויים להידרש בהגשת תכנית עסק חתומה על ידי הנדסאי אדריכלות. נוסף על האמור, על מנת לוודא כי אתם חוסכים מעצמכם סחבת מיותרת, חשוב שוודאו לבצע איסוף של נתונים באופן מוקדם כמו מידת ההתאמה בין התכנית של האדריכל לבין המצב הקיים בשטח וכדומה.

מה הופך את הליך רישוי העסק למורכב?
למרות העובדה כי הרפורמה ברישוי עסקים החלה לפני לא מעט זמן, ניתן לומר כי חלק מכלל הליכי הרישוי השונים נשארו בירוקרטים וכמו גם, כלל הדרישות השונות לא תמיד עולה לאתרים אלא מועבר בחוזרים פנימיים. הליך רישוי עסק לא תמיד יהיה אחד ויתרה מכך, לכל משרד דפוס עבודה שונה מהשני וכאמור, ההנחיות ברשויות עשויות להשתנות מעיר לעיר. חלק מכלל הדרישות שתידרשו לבצע בעת תהליך רישוי העסק שלכם יהיו תלויות גם בפרשנות החוק של נציג הרישוי,  במילים אחר - עסק זהה לשלכם בעיר אחרת עשוי לקבל דרישות שונות משלכם. כלל הדרישות השונות עשויות להתייחס למגוון פרמטרים שונים וביניהם הכנסת מערכת כיבוי אש, שינויים במבנה המטבח וכן הלאה.



לסיכום, הליך רישוי העסק הינו מורכב ונגזר בהתאם לסוג העסק שלכם. על כן, ההמלצה המרכזית תהיה להתייעץ טרם תחילת התהליך עם יועצים מומחים בתחום. על מנת לחסוך לכם זמן יקר בחיפוש אחר החברה האידיאלית, תוכלו לפנות אל ש.פ.י בטיחות על מנת לקבל את השירות האידיאלי ביותר עבורכם.
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה